Γράφει ο Τόμας Κουκ ο Β’
Χαζεύω στο διαδίκτυο. Χτυπάει το τηλέφωνο, πρόσκληση για το μεθεπόμενο ΣΚ σε νησί, διεθνή προορισμό. Δεν είναι κακή ιδέα, έχω να πάω από πέρυσι. Ψάχνω για δωμάτιο στη booking.com. Το συνηθίζω κi αν βρω κάτι που μου αρέσει, συγκρίνω τις τιμές και σε άλλα site πριν αποφασίσω από που θα κλείσω. Κάποιες φορές τα site των ξενοδοχείων συμφέρουν περισσότερο.
Εντυπωσιάζομαι από τις τιμές!
Θετικά.
Δυστυχώς.
Ξενοδοχεία που τον Ιούνιο είχαν τιμές άνω των 1000 ευρώ τη βραδιά αυτή τη στιγμή διαθέτουν δωμάτια με 300-350Ε.
Σημείωση πρώτη: έχουν διαθεσιμότητα.
Σημείωση δεύτερη: σε εξαιρετικά χαμιλή τιμή για το συγκεκριμένο προϊόν.
Το καλοκαίρι είναι στο δεύτερο μισό του, πλησιάζει στο τέλος του και από ο,τι δείχνει δε πάει καλά. 
 
Τι σημαίνει ότι το καλοκαίρι δε πάει καλά;
Μια επιχείρηση στο χώρο του Τουρισμού όταν σημειώνει πτώση της τάξεως του +-30% δεν έχει κέρδη. Σε απλά ελληνικά ίσα βάρκα ίσα πανιά. Από την άνεση της ξαπλώστρας θα σκεφτούμε: «Δεν βαριέσαι, έχουν “λίπος” αυτοί».
Ίσως. Έχουν λίπος μετά τον Covid, ένα δύσκολο 2023 και τώρα 2024;
Αν τα νησιά δεν πάνε καλά δε θα «κινηθεί το χρήμα», δε θα φτάσει στην Αθήνα, δε θα μπουν παραγγελίες, δε θα γίνουν συντηρήσεις και μια σειρά από πολλά «δεν».
Από τις φωνές για την προστασία των προορισμών από τον υπερτουρισμό είμαστε στην αμηχανία των αφίξεων χωρίς έσοδα.
«Ελαττώστε τις μετακινήσεις, έρχονται 17000 από κρουαζιερόπλοια» έγραφε η ανάρτηση του προέδρου της τοπικής κοινότητας Θήρας που προκάλεσε θυελλώδεις αντιδράσεις και τελικά την ανακάλεσε.
17000 αφίξεις. Τι κοστίζουν και τι προσφέρουν στο νησί;
Το δικό μου ρεπορτάζ λέει ότι οι χρυσές εποχές στο δρόμο με τα κοσμηματοπωλεία στη Σαντορίνη έχει περάσει ανεπιστρεπτί, τα εστιατόρια δεν έχουν πελατεία από τις κρουαζιέρες και τα όποια έσοδα είναι από του επισκέπτες του νησιού που αφήνουν για λίγο την άνεση του δωματίου τους. Ξενοδοχειακές μονάδες δεν πλησιάζουν πληρότητες προηγούμενων καλοκαιριών. Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν καιρό να δουν μεγάλα ταμεία και είναι Αύγουστος. 
Την ίδια ώρα στην πρωτεύουσα που ζει χρυσές εποχές, με τα ξενοδοχεία 5 αστέρων να ζουν πρωτόγνωρες δόξες, η «Μεγάλη Βρετανία» σημείωσε χρονιά ρεκόρ το 2023,  τα έσοδα του Δήμου Αθηναίων ανά επισκέπτη είναι 0.42 Ευρώ σύμφωνα με το Δήμαρχο Χάρη Δούκα.
Ποιος καρπώνεται τα έσοδα από αυτή την έκρηξη επισκεψιμότητας;
Γιατί η τοπική αυτοδιοίκηση δεν βλέπει τα ταμεία της να γεμίζουν και οι κάτοικοι την καθημερινότητα τους να αναβαθμίζεται;
Γιατί δε υπάρχουν ανταποδοτικά έργα ανάπτυξης στις περιοχές που υφίστανται το βάρος του τουρισμού;
Γιατί η τοπική αυτοδιοίκηση δε φροντίζει για την διαφύλαξη και τη βελτίωση των υποδομών τόσο για τους κατοίκους όσο για τους εργαζόμενους και επισκέπτες της κάθε περιοχής;
 
Είναι Αύγουστος, τα ερωτήματα αυτά είναι δύσκολα στους 36ο υπό σκια και η θάλασσα πολύ κοντά μου για να την αγνοήσω.
Θα επανέλθω. Στη φωτογραφία βλέπετε το αντίγραφο της Σαντορίνης που έφτιαξαν οι Κινέζοι στη Wuhan.
*Ο Τόμας Κουκ ο Β’ είναι επαγγελματίας της τουριστικής αγοράς με πολυετή εμπειρία στον κλάδο. Μοιράζεται μαζί μας τις γνώσεις του με τον όρο της ψευδωνυμίας.